Wat kun je komend seizoen, maar ook het seizoen daarna verwachten op de Nederlandse TV? Dat vind je op TV-toekomst!

6.12.05

TVT spreekt Tanja Jess over 'Perfect'

Perfect, het nieuwe programma van Veronica waarin 7 verschillende vrouwen die er al knap uitzien nog lekkerder gemaakt worden door middel van plastische chirurgie, beleefde vanavond haar finale. Gekozen werd voor het blonde model: Jessie.
Het was een van de eerste liveprogramma's in de geschiedenis van Stokvis Niehe Producties. Na de uitzending kregen we de kans om kort te praten met de goedgestemde en vrolijke presentatrice: Tanja Jess. Voor haar was het 't eerste gepresenteerde studioprogramma, en bovendien ook nog haar eerste liveproductie. In haar kleedkamer puft ze uit: 'Ik was niet zozeer stresserig of zenuwachtig, maar bevond me wel in een permanente staat van opwinding, we hadden slechts een korte doorloop gedaan en er was ook geen autocue, toch ging het voor mijn gevoel vrij goed'.

De ervaring nodigt de presentatrice zeker uit tot meer, al was het alleen maar voor de ervaring, maar of daar binnenkort de kans voor is bij Veronica? 'Ik weet niet wat de plannen van de zender precies zijn, van Temptation Island weet ik ook nog niet precies wat er mee gaat gebeuren, dat hoor ik binnenkort. Ik heb mezelf geleerd niet enorme verwachtingen te hebben voor de toekomst, maar meer van dag tot dag te leven en het op me af te laten komen'. Alhoewel de programma's die Tanja presenteert wel enigzins op elkaar lijken (categorie: verleiding/schoonheid/mooie mensen kijken), verschilt de rol van haar als presentatrice wel: 'bij Paradise Hotel hebben de presentatoren een vrij ondergeschikte rol, het gaat om de kandidaten. Dat is bij Temptation Island ook zo, maar daar komt ook nog meer een interviewrol bij kijken. Het praten met de kandidaten over de gebeurtenissen in het mannenkamp en wat dat met ze doet.'

Of we 'Perfect' terugzien is nog niet bekend. Alphons Martens geeft tijdens een gesprek met ons na het programma aan dat hij daar zeker over nadenkt, maar dat er wel iets verzonnen moet worden om het ook een volgend seizoen spannend te houden. 'Dit seizoen ontstond voornamelijk aan het begin nog best wat commotie': altijd goed voor de kijkcijfers, en die waren dan ook redelijk.

Even weg met het afschuwelijke sponsormoment ('Anneloes hebben we extensions gegeven en een parelmoerglans op de lippen' --> who cares) en het gaat een stuk de goede kant op.