Wat kun je komend seizoen, maar ook het seizoen daarna verwachten op de Nederlandse TV? Dat vind je op TV-toekomst!

9.2.06

Update 9 februari '06

- RTL4 neemt het programma 'Bureau Misdaad' over van zusterzender RTL5. Volgens persinformatie is het programma vanaf maandag 27 maart te zien op RTL4. Afgelopen najaar was het programma met matig succes te zien op de donderdag van RTL5. Het programma wordt gepresenteerd door John van den Heuvel, en maakt onderdeel uit van het samenwerkingsverband tussen RTL en dagblad De Telegraaf.

Programmaoverzicht RTL4 2005-2006

- Voor twee nieuwe programma's van RTL5 zijn ook inmiddels de startdata bekend. Het nieuwe programma over Luv zal definitief te zien zijn op RTL5 en wel op dinsdagen (vanaf 4 april). Het tijdstip is nog niet bekend gemaakt, maar het meest waarschijnlijk is 21u30, na CSI:Miami. Een dag eerder begint Herman den Blijker met zijn 'Herman zoekt Chef!'.

Programmaoverzicht RTL5 2005-2006

- Talpa heeft definitief de rechten op de eerste divisie bemachtigd. Het gaat om seizoen 2006-2007 tot en met 2010-2011, dus vijf seizoenen.

Het overzicht met de sportrechtenverdeling is geupdate.

6 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Ook Weekend Miljonairs gaat naar RTL4.
Op zaterdagen tussen Idols en Idols: De uitslag. 21.30-22.30u dus.

3:13 p.m.

 
Anonymous Anoniem said...

Presentatie is trouwens in handen van Chazia Mourali gekomen.

3:15 p.m.

 
Anonymous Anoniem said...

Dat was dus werkelijk het enige weekelijkse miljoenen programma wat men nog in handen had daar. Dit moet zeer, zeer, pijn doen.

6:57 p.m.

 
Blogger tvtoekomst said...

volgens mij heeft men ook nog Hart in Actie en Wegmisbruikers, to name a few. Bovendien gaat het niet om miljoenencijfers, maar om scores in 20-49.

11:52 a.m.

 
Anonymous Anoniem said...

Noem eens op wanneer de net genoemde programma's de miljoenen grens passeerde? Juist ja.

Verder is dat natuurlijk niet helemaal waar. Want men staat te giebelen in persberichten als een programma over de miljoen kijkertjes scoort, ookal trekt het bejaardentehuis publiek.

5:57 p.m.

 
Blogger tvtoekomst said...

voorbeeld: zondag 27 november werd 1 van de laatste nieuwe afleveringen van Hart in Actie uitgezonden. Het haalde toen 1.148.000 kijkers in 6+.

Zie ook: http://medialog.blogspot.com/2005/11/kijkcijfers-van-zondag_28.html

Lesje kijkcijfers: Commerciele omroepen kijken NIET naar 6+ cijfers, maar alleen naar 20-49. Vraag een willekeurige omroepbaas naar de score van het programma van gisteren en ze zullen niet het 6+aantal noemen, maar de kijkdichtheid in doelgroep x. De 6+cijfers weten ze meestal niet eens. Reden: een adverteerder koopt alleen op die (en andere gedefinieerde doelgroepen) spotjes in. Als een adverteerder 100 GRPs inkoopt op 20-49, wil het 100 GRPs op die doelgroep, andere doelgroepen zijn mooi meegenomen, maar niet het doel van de campagne. Zie jij op tipnl ook maar EEN 6+ campagne aangeprijsd staan?

En ja, inderdaad: als een film/programma een paar miljoen kijkers binnensleept wordt inderdaad naast het aantal kijkers in de doelgroep ook het 6+ aantal genoemd. Imposante cijfers praten lekker. Maar uiteindelijk zal de 20-49 de doorslag geven of een programma terugkomt.

7:49 p.m.

 

Een reactie posten

<< Home