Wat kun je komend seizoen, maar ook het seizoen daarna verwachten op de Nederlandse TV? Dat vind je op TV-toekomst!

31.1.06

Marc Klein Essink weer aan de slag voor loterijprogramma

RTL Boulevard meldt dat Marc Klein Essink terugkomt met een loterijprogramma. Toevallig waren wij ook bezig met dit onderwerp en hadden wij al contact opgenomen met de uitzendende omroep TROS. Waar RTL Boulevard zich baseert op een bericht op de site van de BankGiro Loterij, heeft men verzuimd de boel te checken bij de TROS. Hierbij de juiste informatie:
Ruim een jaar geleden stapte Marc Klein Essink met het nodige gerommel over van RTL4 (Staatsloterij) naar de TROS waar hij 'Bankgeheim' ging presenteren voor de BankGiro Loterij. Bankgeheim was geen gigantisch succes en verdween voortijdig van de buis. Omdat de loterijen maar wat graag een uithangbord op televisie willen voor hun loterij, is er inmiddels een nieuwe spelshow ontwikkeld voor de BankGiroLoterij door Intellygents. Deze quizshow zal eveneens gepresenteerd gaan worden door Marc Klein Essink: 'Kies de Kluis' (de TROS communiceert echter nog de titel 'Nu of Nooit'). In het programma moeten 'slimme kandidatenkoppels' quizvragen beantwoorden over onder andere kunst, nieuws, sport en geschiedenis. Het prijzengeld kan volgens de BankGiro Loterij oplopen tot honderdduizenden euro's, althans dat meldt de site van de BankGiro Loterij. Het programma is niet live, want de opnamens vinden al plaats en duren nog tot eind mei. De eerste uitzending staat weliswaar in de schema's voor 4 maart (een zaterdag), de TROS kan die datum nog niet bevestigen: het hangt volledig af van de netmanager of het programma ook daadwerkelijk dan te zien zal zijn.
Het programma wordt geproduceerd door Endemol, maar is ontwikkeld door het Nederlandse formatbedrijf Intellygents, die ook verantwoordelijk is voor het format van 'Thats the question'. Het programma 'Kies de Kluis' is in Italie al dagelijks te zien geweest gedurende de zomer onder de titel 'Il Malloppo' op de zender Rai Uno en was daar een dermate groot succes dat er een tweede seizoen besteld is.
(TVtoekomst)

De inhoud van dit artikel is aangepast op 3 februari.