Het Glazen Huis contractueel blijvertje
Met bijna 700 000 kijkers gedurende de eerste aflevering kan de Publiek Omroep met gemengde gevoelens terugkijken op de lancering van 'Het glazen huis' afgelopen zaterdag. Hoe hoog of laag de kijkcijfers ook uitvallen de komende maanden, in een gesprek in de Volkskrant met diverse mensen die betrokken zijn bij de totstandkoming van 'Het Glazen Huis' blijkt dat de serie niet 1 jaar, maar in ieder geval 3 jaar op de Nederlandse televisie te bewonderen zal zijn.
Justine Pauw van de AVRO houdt er rekening mee dat Het Glazen Huis bij teleurstellende resultaten na een seizoen van het scherm zal verdwijnen, maar volgens Daalmeijer staat contractueel vast dat de serie drie jaar zal lopen, succes of niet. 'Wij zijn geen commerciele omroep die alles binnen een paar maanden uit reclame moet terugverdienen.'
Uit hetzelfde artikel blijkt overigens ook dat ONM ongeveer 45.000 euro per aflevering kost, en GTST tienduizend meer.
0 Comments:
Een reactie posten
<< Home