SBS6 houdt huidige koers
Als er een ding blijkt uit de nieuwe programmering van SBS6 is het vooral dat men de huidige koers zal doorzetten. De vooravond van SBS6 blijft grotendeels ongewijzigd, Actienieuws wordt weliswaar vervroegd en verlengd, maar voor de rest zien we in de vooravond geen nieuwe programma's. Wel krijgt Actienieuws een nieuw uiterlijk, evenals Hart van Nederland, afgestemd op het nieuwe zenderuiterlijk. Een zenderuiterlijk die ook eindelijk weer past bij nu en het Nederlandse karakter blijft benadrukken door gebruik te maken van beelden van Nederlandse landschappen.
De vroege editie van Shownieuws blijft gewoon een uur, ondanks het feit dat de verlenging van een half uur naar een uur ooit een noodoplossing was (Toen was het nieuws flopte vorig jaar om 20u). Kijkers blijken de lange interviews die in de tweede helft van Shownieuws zitten, aldus programmaleider SBS6 Tina Nijkamp, te waarderen. 'Waar zie je nog een interview van een half uur?'. Met de toevoeging van twee presentatoren met flinke ervaring op presentatievlak (Nance en Nada van Nie) verzwaart men ook het presentatieteam van Shownieuws. Duopresentatie zal bovendien ook regelmatig terugkomen in de vroege editie.
De vernieuwing van SBS6 zit dan ook op prime time. Er worden een aantal programma's aan het schema toegevoegd die vrijwel allemaal gebaseerd zijn op een buitenlands (reality)concept. Het meest veelbelovend (op basis van de getoonde beelden) lijkt 'Groeten uit de Rimboe', waarin een paar families die denken lekker op vakantie gaan in een vreemde cultuur geplaatst worden, met alle gevolgen van dien. Wij zagen meteen een familie gedropt worden bij een soort stam, met vrij komische gevolgen. Ook interessant klinkt het concept: 'Volgens Mama', waarin mensen die met het idee spelen om kinderen te nemen gedurende 5 dagen opgescheept worden met andermans kinderen.
Stay or Go is een ander groots programma waarin voor deelnemers wordt beslisd of ze moeten verhuizen of dat ze hun huidige huizen moeten verbouwen.
Op de vraag in welk van deze programma's Tina Nijkamp nu zelf het meeste ziet kunnen we geen antwoord krijgen, of je moet met 'Daar kan ik geen keuze uit maken' of 'Ik kijk alles op SBS6' tevreden zijn. Wel benadrukte ze dat de bovenstaande programma's allemaal grootse programma's zijn, waar veel budget en inspanning in zit. Afwachten hoe het zal uitpakken. (TVtoekomst)
3 Comments:
Geen plaatjes van de nieuwe logo's?
6:19 p.m.
De nieuwe logo's staan op: http://b2b.sbs.nl
6:43 p.m.
Met de toevoeging van twee presentatoren met flinke ervaring op presentatievlak (Nance en Nada van Nie)
Nada van Nie -flinke ervaring op het presentatievlak??? Ik dacht het toch NIE. Kom nou toch 't mens ziet er niet uit - heeft duidelijk niets geleerd van haar verkleedprogramma en presenteren kan ze helemaal NIE. Wat een stuntelige blunder.
8:38 p.m.
Een reactie posten
<< Home